L’ACL destaca la importància de reforçar les ràtios de llevadores per prevenir la violència obstètrica
Barcelona, 10 de novembre de 2025 — En una notícia recent publicada a Social.cat, Gemma Falguera, coordinadora del grup de treball de violència obstètrica de l’Associació Catalana de Llevadores (ACL), ha subratllat que les actuacions impulsades els darrers anys per abordar aquesta problemàtica han significat “un pas molt gran”, ja que “institucionalment s’ha posat el focus en el problema”.
Gemma Falguera també ha assenyalat que encara hi ha reptes pendents per garantir una atenció respectuosa i humanitzada en el part. Entre aquests, destaca que “encara no hi ha centres de naixement a tot el territori català” i que el nombre de llevadores és “insuficient”, especialment en un context de moltes jubilacions.
“si no garantim professionals sanitàries especialitzades, difícilment es podrà evitar la violència obstètrica”.
En aquest sentit, defensa que el model ‘one to one’ —una llevadora per cada dona de part— és “indubtablement el model a seguir”.
L’ACL continua treballant per promoure una atenció al part basada en l’evidència científica, el respecte a les decisions de les dones i la presència suficient de professionals de llevadoria a tot el territori.
Pots llegir la notícia completa a Social.cat