15 d’octubre | Dia Mundial del Dol Gestacional i Perinatal: posicionament i decàleg de l’ACL i la SCOG

15 d’octubre | Dia Mundial del Dol Gestacional i Perinatal

3 w
Amb motiu del Dia Mundial del Dol Gestacional i Perinatal, l’Associació Catalana de Llevadores, a través del seu Grup de Dol Perinatal i en col·laboració amb la Societat Catalana d’Obstetrícia i Ginecologia, ha treballat en l’elaboració de dos documents per contribuir a una atenció més sensible, respectuosa i de qualitat davant la pèrdua gestacional i perinatal.

D’una banda, el Decàleg de bones pràctiques i recomanacions en el suport i acompanyament a la mort gestacional i perinatal, que recull orientacions sobre comunicació, cures, suport emocional, espais, comiat, lactància i cura de les professionals.

De l’altra, el Posicionament sobre l’atenció especialitzada al dol perinatal, que reivindica el reconeixement del dol, la necessitat de protocols i directrius clíniques, la formació dels equips i una atenció integral, individualitzada i multidisciplinària.

Amb aquests documents, l’ACL i la SCOG volen contribuir a continuar avançant cap a una atenció digna, respectuosa i centrada en les dones i les famílies.

Consulta els documents:
- Decàleg de bones pràctiques i recomanacions
- Posicionament sobre l’atenció especialitzada al dol perinatal

 

.

Utilitzem cookies pròpies i de tercers per comprendre el comportament dels usuaris i millorar la seva experiència al nostre portal. Pots canviar la configuració o obtenir més informació a la nostra política de cookies. Si continues utilitzant aquest lloc assumirem que estàs d'acord.